آموزش شبیه سازی اندروید در لینوکس با GenyMotion

حتماً براتون پیش اومده که میخواستین برنامه‌های اندروید رو روی لینوکستون اجرا کنین و دنبال یه راه خوب و ساده بودین … راه‌های خیلی زیاد و برنامه‌های گوناگونی وجود داره برای این کار ولی هر کدوم مشکلات خاص خودشون رو دارن ، یکی سرعتش پایینه ، یکی همه برنامه‌ها روش نصب نمیشه و مشکلات زیاد دیگه … بعد از چند روز تست برنامه‌های مختلف و کار با اونها به یک راه حل خوب رسیدم که در این مقاله به شما آموزش خواهم داد …. شاید بشه گفت تنها مشکلی که این راه حل داره آینه که باید تقریباً ۳۰۰ مگابایت دانلود کنید ولی خب ارزش داره چون صد در صد عمل خواهد کرد … خب بریم سراغ آموزش … برای این کار ما به نصب ۲ نرم‌افزار نیاز داریم ….

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
سرفصل های این مطلب
  1. آموزش نصب genymotion
  • VirtaulBox-
  • Genymotion-

برای دانلود و نصب نرم‌افزار Virtual Box میتونید از لینک زیر اقدام کنید .

دانلود Virtual Box

آموزش نصب genymotion

نرم‌افزار genymotion رو میتونید از لینک زیر دانلود کنید .. البته اول باید ثبت نام کنید در سایت و بعد اقدام به دانلود کنید …

دانلود Genymotion

بعد از اینکه نرم‌افزار رو دانلود کردین اونو به دسکتاپ خود منتقل کنید و با دستورات زیر اجراش کنین.

chmod +x genymotion-2.7.2-linux_x64.bin
./genymotion-2.7.2-linux_x64.bin

بعد از نصب برنامه یک فولدر در دسکتاپ شما ایجاد خواهد شد به نام genymotion … سپس وارد فولدر شوید و با دستور زیر نرم‌افزار رو اجرا کنین …

./genymotion

نکته: امکان داره بعد از اجرا در دفعه اول با ارور مواجه بشین که مهم نیست و دوباره نرم‌افزار رو اجرا کنین .(در ubuntu 16.04 و Fedora 23 برای اجرا در اولین بار یک مقدار زمان خواهد برد) بعد از اجرای نرم‌افزار برروی دکمه Accept کلیک کنید .محیط نرم‌افزار به شکل زیر میباشد .

وب سایت توسینسو

بعد از اینکه نرم‌افزار بدون مشکل اجرا شد برروی گزینه Add کلیک کنید… در صفحه بعدی باید حساب کاربری خود که در سایت genymotion ایجاد کردید را وارد کنید … برای اینکار ابتدا روی Sign in کلیک کرده و یوزر و پسورد خود را وارد نمایید .

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

بعد از اینکه یوزر و پسورد خود را وارد کردید لیست دیوایس ها و ورژن هایی که میتوانید دانلود کنید برای شما نمایش داده خواهد شد .(پیشنهاد من اندروید ورژن ۴.۱ تا 4.4 میباشد )

وب سایت توسینسو

بعد از انتخاب اندروید مورد نظرکلید Next را بزنید ، در صفحه بعد مشخصات و میزان رم و حافظه ایی که این دیوایس از منابع سیستم شما خواهد گرفت را نمایش میدهد و سپس کلید Next را بزنید تا دانلود شروع شود .

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

بعد از دانلود ، ماشین مجازی خود را خواهید دید و برای استارت کردن دکمه Start را میزنیم

وب سایت توسینسو

بعد از استارت کردن صبر میکنیم تا ماشین مجازی ما بوت شود .

وب سایت توسینسو

در اینجا ماشین مجازی شما آماده به کار میباشد و میتوانید نرم‌افزار در آن نصب کنید و استفاده کنید .. ولی مشکلی که در مورد این ماشین وجود دارد این میباشد که شما نمیتوانید همه نرم‌افزارها را در آن نصب کنید .. به عنوان مثال نمیتوانید نرم افزارهایی مثل Instagram و یا Telegram را در آن نصب کنید و این به خاطر ساختار نرم‌افزار میباشد . برای حل این مشکل به صورت زیر عمل کنید .

ابتدا Genymotion-ARM-Translation_v1.1 را از لینک زیر دانلود کنید .

دانلود Genymotion-ARM-Translation_v1.1

بعد از دانلود فایل را به صورت Drog & Drop درون ماشین مجازی خود بندازید و در پیغامی که میدهد روی Ok کلیک کنید و بعد از نصب ماشین خود را ریستارت کنید .

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

بعد از دانلود فایل بالا نسبت به ورژن اندروید خود یکی از فایلهای زیر را دانلود کنید

ورژن 4.1 ( gapps-jb-20121011-signed.zip )

دانلود ورژن 4.1

ورژن 4.2 ( gapps-jb-20130812-signed.zip )

دانلود ورژن ۴.2

ورژن 4.3 (gapps-jb-20130813-signed.zip)

دانلود ورژن 4.3

ورژن 4.4 (gapps-kk-20140105-signed.zip)

دانلود ورژن ۴.4

نکته : نام فایلها رو هم قرار دادم تا اگر لینک ها از کار افتاد بتونید در اینترنت فایلها رو جستجو کنید.نکته : برای ورژن های دیگه اندروید فایلی رو پیدا نکردم دوستان.

بعد از اینکه فایل متناسب با ورژن خود را دانلود کردین ، این فایل را هم به صورت Drog & Drop در ماشین مجازی خود بندازید .

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

بعد از نصب این فایل هم ماشین خود را ریستارت کنید .بعد از ریستارت کردن ماشین مجازی شما Update خواهد شد و خواهید توانست تمامی نرم افزارهایی که میخواهید را برروی سیستم خود نصب کنید.

وب سایت توسینسو

پابان

موفق باشید

مهرداد سامی


نظرات