امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

رفع خطای wired device not managed در کارت شبکه لینوکس اوبونتو

در سیستم عامل گنو/لینوکس مشکلات متعددی ناشی از کارت شبکه می تواند بوجود بیاد که دلایل زیادی می تواند داشته باشد برای مثال مشکل ممکن است از Desktop manager باشد ، یا می تواند از غیر فعال بودن سرویس کارت شبکه باشد ، یا اینکه می تواند ناشی از نصب نبودن درایور کارت شبکه و یا اینکه با مشکل فیزیکی مواجه شدن کارت شبکه و بسیاری دلایل دیگر ناشی شود .

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

در سیستم عامل اوبونتو گاهی اوقات پیش می آید که کارت شبکه سیمی تان با اینکه به درستی نصب شده و درایور آن نیز در سیستم نصب شده است اما شما هنگام باز کردن تنظیمات Network که در آن می توانید کارت شبکه هایتان را مشاهده و مدیریت کنید با خطای wired device not managed مواجه می شوید . به احتمال خیلی زیاد اینترفیس شما در مسیر etc/network/interfaces/ قرار دارد . به طور پیش فرض سرویس NetworkManager اینترفیس هایی که در این مسیر قرار دارند را مدیریت نمی کند . اما جای نگرانی نیست ، شما می توانید کاری کنید که سرویس NetworkManager اینترفیس هایتان را مدیریت کند . برای انجام این کار دستور زیر را در ترمینال اجرا کنید :

:~# sudo nano /etc/NetworkManager/NetworkManager.conf
در این فایل خط managed=false را به managed=true تغییر دهید . حال بایستی سرویس NetworkManager را یکبار Stop و سپس Start کنید تا تغییرات به درستی اعمال شوند :
:~# sudo service network-manager restart
راهکار بعدی برای برطرف سازی این مشکل این است که اینترفیس هایتان را از مسیر etc//network//interfaces// حذف کنید . ابتدا از اینترفیس های فعلی تان Backup تهیه کنید :
:~# sudo cp /etc/network/interfaces /etc/network_interfaces_backup
حالا با دستور زیر فایل interfaces را باز کنید :
:~# sudo nano /etc/network/interfaces
هر چیزی را که در فایل میبینید را پاک کنید و متن زیر را در آن فایل وارد کنید :
auto lo
iface lo inet loopback
حال سرویس NetworkManager را یکبار Stop و سپس Start کنید تا تغییرات به درستی اعمال شوند :
:~# sudo service network-manager restart
حال روی آیکن تنظیمات شبکه در بالای دسکتاپ کلیک کنید و تیک Enabled Networking را بزنید و تمامی کارت شبکه های قدیمی wired connections را از لیست حذف کنید و connection جدیدی را که ساختید را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید .


نویسنده : امیرحسین کریم پور
منبع : linux.tosinso.com
هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی میباشد
#خطای_wired_device_not_managed #عیب_یابی_کارت_شبکه_در_ubuntu #رفع_مشکلات_کارت_شبکه_در_ubuntu #رفع_مشکلات_شبکه_در_اوبونتو #رفع_خطای_wired_device_not_managed #برطرف_کردن_مشکلات_کارت_شبکه_اوبونتو #عدم_شناسایی_کارت_شبکه_در_ubuntu #رفع_مشکلات_شبکه_در_لینوکس

امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات