امیرحسین کریم پور
مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

غیرفعال کردن قابلیت Auto Mount در سیستم عامل لینوکس

اگر از کاربران سیستم عامل ویندوز باشید حتما میدانید که وقتی یک فلش درایو را به سیستم متصل می کنیم به صورت خودکار به سیستم شناسانده میشود و به سیستم Mount میشود و در نهایت ما میتوانیم از آن استفاده کنیم. در سیستم عامل لینوکس نیز این قابلیت یا همان قابلیت Auto Mount یا Mount شدن خودکار فایل سیستم وجود دارد و ما میتوانیم در صورت نیاز آنرا فعال و یا غیرفعال کنیم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که قابلیت Auto Mount در محیط های گرافیکی لینوکس وجود دارد و شما نمیتوانید از این قابلیت در محیط های غیرگرافیکی از آن استفاده کنید. به صورت پیش فرض در دسکتاپ های GNOME و KDE قابلیت Auto Mount فعال می باشد.

برخی از کاربران لینوکس دوست ندارند که وقتی فلش مموری یا هر دستگاه جانبی دیگری به سیستم متصل شد به صورت خودکار Mount شود ما هم در این آموزش میخواهیم راهکار این مشکل را ارائه بدهیم. برای غیرفعال کردن قابلیت Auto Mount ما از یک ابزار گرافیکی به نام dconf-editor استفاده خواهیم کرد.

برای استفاده از این ابزار ابتدا به اینترنت متصل شوید و با دستور زیر آنرا دانلود و روی سیستم نصب می کنیم ، در صورتی که از سیستم عامل های خانوده Debain استفاده می کنید دستور زیر را وارد کنید :

# apt-get install dconf-editor

و در صورتی که از سیستم عامل های خانواده Red Hat استفاده می کنید دستور زیر را برای نصب این ابزار اجرا کنید :

# yum install dconf-editor

حال دستور dconf-editor را در ترمینال اجرا کنید تا نرم افزار گرافیکی dconf-editor اجرا شود. حال برای غیرفعال کردن قابلیت Auto Mount مسیر زیر را در این نرم افزار دنبال کنید :

org->YOUR DESKTOP MANAGER->desktop->media-handling

تیک گزینه automount را بردارید. یا اگر در صورتی که در این مسیر گزینه ای به نام Custom Value مشاهده کردید آنرا به حالت False دربیاورید. حال با فشردن کلید های Ctrl+C نرم افزار را ببندید.


امیرحسین کریم پور
امیرحسین کریم پور

مدیر ارشد توسینسو و متخصص سرویس های مایکروسافت

امیرحسین کریم پور ، مدیر ارشد توسینسو ، متخصص شبکه ، تخصص در حوزه سیستم عامل های کلاینت و سرور مایکروسافت و سرویس های مربوطه ، سیستم عامل لینوکس و... ، سابقه کار با سازمان ها و شرکت های مختلف در زمینه سرویس های مایکروسافت در قالب پروژه ، مشاوره و آموزش. علاقه مند به حوزه امنیت اطلاعات و تست نفوذ سنجی

نظرات