محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

Sendmail Emulation Layer در MTA ها چیست؟

ارسال و دریافت ایمیل از مقدماتی ترین کارهایی است که توسط نرم افزارهایی به نام MTA یا Mail Transfer Agent ها انجام می شود ، در آزمون بین المللی LPIC از شما در خصوص Sendmail Emulation Layer سئوال خواهد شد و این موضوع ممکن است کمی مبهم به نظر برسد ، دقت کنید که sendmail یک MTA قدیمی و در واقع پدرجد همه MTA های امروزی است ، انجام تنظیمات و پیکربندی های این نرم افزار چندان آسان نبوده است اما از همان زمان یک سری دستورات که ویژه کار کردن با برنامه sendmail بوده است همچنان بر روی سیستم عامل لینوکس وجود دارد و جالب اینجاست که تقریبا با همه MTA های جدید هم هماهنگ است.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

در واقع وقتی صحبت از SendMail Emulation Layer می شود ما یک لایه مقلد یا Emulator ایجاد می کنیم ، به زبان ساده تر ، دستوراتی که قبلا در sendmail کار می کرده اند امروزه در MTA های جدید هم همان کار را انجام می دهند و لینوکس به اینکار Backward Compatibility می گوید. برای مثال دستوری مثل mail و mailq هر دو برای sendmail هستند اما همچنان برای postfix و exim و qmail و ... همان کاری را انجام می دهند که برای sendmail انجام می داده اند. ITPRO باشید

نویسنده : محمد نصیری

منبع : ITPRO

هرگونه نشر و کپی برداری بدون ذکر منبع و نام نویسنده دارای اشکال اخلاقی می باشد


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات